Söker du bostad eller lokal i Borås?

Se våra lediga lägenheter och lokaler »

Vi har bostäder och lokaler i Borås

164 lägenheter och över 20 000kvm lokalyta »

Söker du bostad eller lokal i Borås?

Se våra lediga lägenheter och lokaler »

Vi har bostäder och lokaler i Borås

164 lägenheter och över 20 000kvm lokalyta »

Frågor & Svar

Här har vi samlat svar på vanliga frågor om uthyrning, felanmälan, hyra och parkering.

Har du en fråga som du inte hittar svaret på? Kontakta oss, så hjälper vi dig!

Får jag måla och tapetsera om själv?

Du får måla om och tapetsera eller göra liknande förändringar i lägenheten. Ta alltid en kontakt med hyresvärden innan. Arbetet skall vara fackmannamässigt utfört.

Måste jag teckna hemförsäkring för min bostad?

Nej, men det är att rekommendera för att ekonomiskt skydda sig.

Får jag ha djur i lägenheten?

Det är tillåtet med djur i lägenheten.

Parkering

Till en del av våra fastigheter har du som boende tillgång till fri parkering på gatan eller att en parkeringsplats ingår i hyran. Inom vissa områden i Borås, finns boendeparkering. Boendeparkering är till för dem som bor i något av boendeparkeringsområdena.

Läs mer om boendeparkering här »

Vart vänder jag mig om något är fel i min lägenhet?

Använd vårt formulär för felanmälan, eller mejla eller ring oss när du upptäcker fel, så hjälper vi dig att få problemet åtgärdat snarast möjligt.

När ska jag betala hyran?

Hyran betalas alltid i förskott, sista vardagen i månaden före. Hyran för juni betalas 31 maj förutsatt att det är en vardag.

Vad gör jag om jag tappat bort min hyresavi?

Kontakta oss på info@asharad.se, så skickar vi ut en ny hyresavi.

Uppsägning av lägenhet

Uppsägningstiden för lägenhet är 3 månader och skall ske skriftligt.

Söker du bostad eller lokal?

Är du intresserad av att hyra en bostad eller lokal av oss? Kontakta oss för mer information om lägenhetsuthyrning och lediga lokaler.

Telefon: 033-12 91 29    •    E-post: info@asharad.se